De NEW STRALIS verzet de bakens voor productiviteit en winstgevendheid met een compleet pakket grensverleggende functies, technologieën en services op maat toegesneden voor elk transportbedrijf.
De twee modellen van de nieuwe serie leveren prestaties, hoge efficiëntie en lage emissies voor elke missie:
De NEW STRALIS aandrijflijn is volledig opnieuw ontworpen, van de motor tot de banden; hij biedt een nieuwe elektrische en elektronische architectuur, een nieuwe transmissie - de beste in zijn categorie -, een nieuwe achteras en achterwielophanging en introduceert de laatste generatie GPS voorspellingsfuncties en specifieke functies voor verbetering van de brandstofbesparing en duurzaamheid.
Op basis van deze omvangrijke gegevensverzameling hebben we voor onze klanten een volledige set geïntegreerde efficiency-verhogende oplossingen ontworpen waaronder een “TCO2 live” programma met een exclusief dienstenpakket:
NEW STRALIS heeft de juiste oplossing gevonden voor alle missies voor gemeentediensten, lichte bouwwerkzaamheden en stadsleveringen dankzij de HI-STREET en HI-ROAD korte tot middelgrote cabines en een breed aanbod van lage-emissie en hoog koppel motoren met uiteenlopend vermogensbereik.
De NEW STRALIS is perfect uitgerust voor deze missies dankzij de technische oplossingen voor gewichtsvermindering en zijn conformiteit met de strenge vereisten van de ADR-overeenkomst.
Daarnaast biedt ons HI-SCR systeem een beslissend voordeel: geen actieve regeneratie en de lagere uitlaattemperatuur maken het de meest geschikte oplossing voor beperkt toegankelijke gebieden zoals luchthavens, schepen, tunnels, raffinaderijen en brandstof-overslaghavens.
NEW STRALIS biedt een wijd en afgewogen scala aan motoren voor alle mogelijke toepassingen, waaronder missie-specifieke, brandstof-besparende voorzieningen.
De serie omvat 3 cilindergroottes en 9 nominale vermogens van 310 tot 570 pk die het hoogste vermogen en de hoogste koppeldichtheid in hun categorie leveren. Hiermee verkrijgen onze klanten de kans op “downspeeding” efficiëntie:
Ons gepatenteerde HI-SCR is het beste selectieve katalytische reductiesysteem op de markt; het bereikt een NOx-verlaging van 97%. Dit betekent dat aan Euro VI standaarden kan worden voldaan zonder EGR.
HI-SCR MAXIMALISEERT VEILIGHEID
HI-SCR MAXIMALISEERT NUTTIGE LADING
HI-SCR MAXIMALISEERT NUTTIGE WERKTIJD
HI-SCR VERHOOGT DE BRANDSTOFEFFICIËNTIE
De nieuwe generatie HI-TRONIX, geautomatiseerde transmissie met 12-versnellingen en elektronische koppeling biedt de meest geavanceerde technologie in zijn categorie:
HI-TRONIX biedt nog meer functionaliteit, zoals de manoeuvremodus (kruipen) voor langzame operaties, die werkt als een koppelomvormertransmissie; rocking-functie om weer grip te krijgen op een ondergrond die weinig houvast biedt, 4 achteruitrijversnellingen en een nieuw aanbod PTO's.
Samen met de HI-TRONIX transmissie, introduceert de NEW STRALIS het HI-CRUISE geïntegreerde rijsysteem, met op GPS gebaseerde systemen zoals voorspellende cruise control en schakeling en een verder ontwikkelde eco-roll functie.
De transmissie en het GPS-systeem zijn in een netwerk verbonden, wat een anticiperende rijstrategie mogelijk maakt, een perfect aan de topografie aangepaste schakelsequentie.
De elektrische en elektronische architectuur van de NEW STRALIS is volledig opnieuw ontworpen, en nieuwe elektronische eenheden zijn ontwikkeld om meer functies te kunnen verzorgen met geoptimaliseerde hulpbronnen.
De architectuur ervan is modulair, in tweeën gesplitst voor een verbeterde flexibiliteit en onderhoudsgemak en is geïntegreerd in een nieuwe lay-out met pneumatische, brandstof- en AdBlue® leidingen. De leidingen en kabels zijn evenwijdig in de lengte van het chassis uitgelegd, met een ordelijke en eenvoudige lay-out die onderhoud en reparatie vergemakkelijkt waardoor meer nuttige werktijd wordt verkregen.
Lees de Iveco Stralis brochure.
Ontdek de Iveco Stralis accessoires!
Ontdek ook de brochure Stralis NP.
Met een TCO2 tot 9% lager dan dieselvrachtwagens is de nieuwe Stralis NP 460 een revolutie in de transportwereld. Voor het eerst verbetert een gasvrachtwagen zowel duurzaamheid als ROI.
Vermogen, brandstofautonomie en rijcomfort worden gecombineerd met minder lawaai en lagere CO2-emissies voor een perfecte rijervaring over lange afstanden.
Deze prestaties zijn het resultaat van een combinatie van de volgende factoren:
De gepatenteerde, 460 pk sterke, nieuwe CURSOR 13-gasmotor beantwoordt aan de Euro 6-normen en werd specifiek ontworpen voor langeafstandsvrachtwagens. Hij levert hetzelfde vermogen en koppel als de Euro 6-dieselmotoren.
De nieuwe Stralis NP 460 biedt een uitgebreid aanbod van tankcombinaties: korte tanks, lange tanks, rechts of links gemonteerd, lng- en cng-combinaties, ... De mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos en u kunt dus een vrachtwagen op maat samenstellen volgens uw specifieke behoeften.
Uitmuntende uitrusting voor uw chauffeurs en onderneming.
De nieuwe Stralis NP 460 is ontwikkeld met het oog op een totale rijervaring: hij is uitgerust met de nieuwste technologie en innovatieve oplossingen voor een slimme transportlogistiek.
NEW STRALIS NP is de eerste gas-aangedreven truck met een geautomatiseerde transmissie, die voldoet aan de eisen van langeafstand-missies:
De EUROTRONIC 12-versnellingsbak waarborgt soepel rijden bij constante motorbelasting en topprestaties op hellingen, waar hij aanzienlijke brandstofbesparingen oplevert dankzij de eco-roll functie.
De EUROTRONIC transmissie voorkomt schade aan de aandrijflijn als gevolg van schakelfouten en waarborgt een langere levensduur van de koppeling en minder onderhoudskosten.
De transmissie biedt standaard een geïntegreerde hydraulische retarder en hill-holder functie voor maximale veiligheid van bestuurder en lading.